تعداد معتکفین خراسان شمالی 67 درصد افزایش داشته است
۱۴۰۲/۱۱/۰۶ تعداد بازدید: ۱۰۴
print

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال در خراسان شمالی تعداد 10هزار و 683 نفر در اعتکاف شرکت کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته 67 درصد افزایش داشته است.

تعداد معتکفین خراسان شمالی 67 درصد افزایش داشته است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه اعتکاف، معنویت تمدن ساز، شعار محوری و اصلی امسال در برگزاری این مراسم معنوی است، اظهار داشت: سال گذشته در خراسان شمالی مراسم اعتکاف در 121 مسجد و با حضور 7169  معتکف برگزار شد و خوشبختانه در سال جاری  تعداد مساجد مجری اعتکاف به 156 باب افزایش پیدا کرد و تعداد معتکفین به 10683 نفر ارتقاء یافت که این آمار در مقایسه با سال گذشته 67 درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام رفیعی افزود: از کل آمار معتکفین در مساجد استان خراسان شمالی، تعداد 2875 نفر را برادران و 7808 نفر را خواهران تشکیل داده اند، به طوری که 27 درصد کل معتکفین را برادران و 73 درصد آن را خواهران به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: در سال جاری 30 درصد معتکفان را دانش آموزان و 6 درصد آنها را دانشجویان به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به حضور چشمگیر دانش آموزان در اعتکاف اشاره کرد و افزود: سال 1401 تعداد دانش آموزانِ معتکف  702 نفر بود و امسال این تعداد به 3284 نفر ارتقاء یافته است و شاهد رشد 365 درصدی در آمار دانش آموزان معتکف هستیم.

وی در ادامه افزود: تعداد پسران دانش آموز شرکت کننده در اعتکاف  1001 نفر و تعداد دختران دانش آموز 2283 نفر هستند.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: امسال تعداد دانشجویان شرکت کننده در اعتکاف به 624 نفر رسیده است که در مقایسه با سال گذشته این آمار 650 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از 624 دانشجوی معتکف در مساجد استان خراسان شمالی،  281 نفر پسران دناشجو و تعداد343 نفر دختران دانشجو هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این که شاهد فراوانی و حضور اقشار مختلف جامعه در مراسم معنوی اعتکاف هستیم، خاطرنشان کرد: امسال شاهد برگزاری اعتکاف‌های تخصصی دانش‌آموزی، دانشجویی، مادر و فرزندی، خانوادگی و مانند آن در مساجد سراسر استان هستیم و این نشان دهنده آن است که ماهیت جامعه و انقلاب اسلامی ماهیتی معنوی و اخلاقی است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه مهم‌ترین سند این معنویت و اخلاق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: این بیانیه در سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی تعریف شده است و اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی است که این امر جامعه پردازی و تمدن‌سازی را به ارمغان خواهد آورد.

 

برای دیدن گزارش آماری و مقایسه ای اعتکاف خراسان شمالی روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://eitaa.com/nehzateslaminkh       

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک