فلسطین مظلوم است اما نه مظلوم منفعل
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ تعداد بازدید: ۳۲
print

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فلسطین مظلوم منفعل نیست بلکه مجاهد مظلوم است.

فلسطین مظلوم است اما نه مظلوم منفعل

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در روز گذشته در نشست شبکه مؤثرین شیعه و اهل سنت خراسان شمالی که در مصلای نماز جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم از 12 ماه سال فقط از یک ماه نام‌برده است و از بقیه ماه‌ها نام نمی‌برد و آن نام ماه مبارک رمضان است و قرآن در معرفی این ماه می‌فرماید: ماه رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل‌شده است و نمی‌فرماید ماهی است که در آن روزه‌داری واجب شده است، یعنی شناسنامه ماه رمضان نزول قرآن است و بقیه امور لوازم نزول قرآن هستند.

وی در ادامه افزود: نزول قرآن به این معناست نیست که قرآن از آسمان به زمین انداخته شده است، بلکه به این معناست که قرآن به سمت زمین آویخته شده است و باید از آن بگیریم و بالا برویم و بر همین اساس است که در حدیث داریم که در قیامت به قاری قرآن می‌گویند «اِقرَأ وَ ارقَ» یعنی آیات قرآن را بخوان و بالا برو.

حجت‌الاسلام سیفایی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند متعال از بعثت انبیاء و نزول کتب همراه انبیاء هدفی داشته است و قرآن کریم آن هدف را این‌گونه بیان می‌کند: «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ...» یعنی ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را پرستید و از بتان و فرعونان دوری‌کنید و این یعنی رسل و کتب را فرستادیم تا همه عالم بندگی خدا را کنند و در مقابل، به بردگی گرفتن غیر خدا بایستیم و این‌همه‌ی هدف ارسال رُسل است.

وی یادآوری کرد: قبلاً در کتاب‌های درسی قرآن که در مدارس تدریس می‌شد، در جلسه اول می‌گفتند قرآن می‌فرماید نماز بخوانید، جلسه دوم قرآن می‌فرماید دروغ نگویید، در جلسه سوم قرآن می‌فرماید به پدر و مادر خود احترام بگذارید و جلسه چهارم قرآن می‌فرماید در کار دیگران تجسس نکنید و همین‌جور حرام‌های اخلاقی را در درس قرآن یادآوری می‌کردند، فلذا وقتی آیات قرآن را مطالعه می‌کردیم، می‌پرسیدیم مگر کتاب قرآن با دروسی که در کتاب مدارس تدریس می‌شود فرق می‌کند؟ چون وقتی قرآن را باز می‌کنید در اکثر سوره‌ها داستان مبارزه یکی از انبیاء با طاغوت را بیان می‌کند، چرا این‌ها در کتاب‌های درسی مدارس نیست؟

وی در ادامه افزود: نباید تنها آیاتی از قرآن را بخوانیم که به کسی برنخورد و باید تمام آیات قرآن ملاک عمل ما باشد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرق زندگی مؤمنانه با زندگی غیر مؤمنانه، افزود: گاهی آدم که به نماز می‌ایستد، بچه‌های خردسال هم کنار پدر و مادرشان می‌ایستند و حرکات آن‌ها را تکرار می‌کنند لذا اگر نماز ما روح نماز و اتصال به منبع قدرت عالم را داشته باشد که نماز مقبول است در غیر این صورت نماز ما با نمازی که آن کودک خردسال می‌خواند فرقی ندارد و فرق زندگی مؤمنانه با زندگی غیر مؤمنانه در باور به وعده‌های الهی است.

وی اشاره کرد: خدا وعده‌هایی داده است که اگر آن وعده‌ها را باور کنیم و زندگی‌مان را بر اساس وعده‌های خدا بچینیم، یک زندگی مؤمنانه داریم یعنی اگر تمامی ظواهر دینی را رعایت کنیم اما وعده‌های خدا را باور نداشته باشیم، زندگی ما مؤمنانه نیست.

حجت‌الاسلام سیفایی اظهار کرد: باور به وعده‌های الهی را می‌توان در سخنان و حرکات برادران مجاهدمان در یمن انصار الله نامیده می‌شوند و این نام زیبنده آنان است دید! وقتی سؤال شد که آیا شما وقتی کشتی‌هایی که به سمت اسراییل می‌روند را می‌زنید؛ ترسی از آمریکا و انگلیس و ناتو نداریدکه شما را بزنند، سخنگوی انصارالله بیان کرد: ما از آمریکا و انگلیس نمی‌ترسیم اما اگر به فلسطین کمک نکنیم از خدا می‌ترسیم و این معنای اصلی باور به وعده‌های الهی است.

وی با اشاره به وظیفه عالمان گفت: وظیفه عالم تبیین وعده‌های الهی برای مؤمنان و دلگرم کردن بنده‌ها به وعده‌های الهی است که قلب‌ها قسی نشوند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی افزود: قرآن می‌فرماید: «وَ لاتَرْکَنُوا إِلَى الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النّارُ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لاتُنْصَرُونَ» یعنی که به ظلمه تکیه نکنید که می‌سوزید و این وعده خداست.

وی در ادامه عنوان کرد: رسول اکرم (ص) که محمدامین بود و آدم خوبی هم بود و همه ایشان را به‌درستی و امانت‌داری قبول داشتند چرا بعد از بعثت باید ایشان را چندین روز به شعب ابیطالب بیندازند؟ حتماً ایشان کاری کرده و یا حرفی زده باشد که باید این‌گونه مورد هجمه‌های دشمنان قرار بگیرند! و آن حرف این بود «لا اله الا الله»

حجت‌الاسلام سیفایی خاطرنشان کرد: انس با قرآن صلابت می‌آورد و این را وقتی می‌فهمیم که کلیپ‌های مردم فلسطین و غزه را می‌بینیم که چگونه مردم غزه و حتی کودکان فلسطینی با تکیه به آیات قرآن مجاهدت می‌کنند و بر روی خرابه‌ها و در کنار خانواده‌اش که همگی کشته‌شده‌اند می‌فرماید: «حسبتا الله و نعم الوکیل»، این ایمان از کجا آمده است؟

وی افزود: باور قلبی ما این است که فلسطین به احتیاجی ندارد و این ماییم که برای سعادت دنیوی و اخروی به فلسطین و به کمک به مردم مظلوم غزه و جهاد درراه خدا احتیاج داریم.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اگر ما همه دنیا را بگردیم، ایمانی راسخ‌تر از مردم فلسطین نمی‌توانیم پیدا کنیم. آیا ما می‌توانیم حال مادری که فرزندش گرسنه به شهادت رسیده است را درک کنیم و این در حالی است که مادر فلسطینی وقتی کودک خردسالش با شکم‌گرسنه به شهادت می‌رسد، می‌فرماید مگر خون فرزند من از خون حسن و حسین (ع) رنگین‌تر است؟ آیا راسخ‌تر از این ایمان جایی می‌توان یافت؟ و این ابهت را از قرآن آورده است.

وی در پایان تأکید کرد: فلسطین و غزه مظلوم است اما نه مظلوم منفعل! اگر مظلوم منفعل هم بود؛ ما در روایات داریم که بین دعای مظلوم و اجابت فاصله‌ای نیست؛ اما فلسطین مظلوم منفعل نیست بلکه مجاهد مظلوم است و وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم فقط در کربلا این جنس مجاهدت را می‌توانیم ببینیم.

 

 

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک