نشست حلقه‌های حفظ قرآن کریم در خراسان شمالی
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ تعداد بازدید: ۱۹
print

نشست حلقه‌های حفظ قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان و در راستای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» برگزار شد.

نشست حلقه‌های حفظ قرآن کریم در خراسان شمالی

نشست حلقه‌های حفظ قرآن کریم  به مناسبت ماه مبارک رمضان و در راستای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» با حضور حافظان قرآن کریم از شهرستانهای تابع  استان خراسان شمالی برگزار شد.

 سیدناصر حسینی رئیس اداره امور قرآنی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خصوص فعالیت در طرح ملی مسطورا گفت: نشست حلقه‌های حفظ در پویش زندگی با آیه ها در مصلی نماز جمعه مرکز استان برگزار شد.

وی با اعلام این خبر افزود: با توجه اهمیت انس با قرآن در ماه رمضان که بهار قرآن است نشست حلقه‌های حفظ قرآن با محوریت ۳۰ فراز زندگی ساز کتابچه “مسطورا زندگی با آیه‌ها”در ۲۴ روز از ماه مبارک رمضان  با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از علاقمندان به حفظ  از سراسر استان برگزار شد. رئیس اداره امور قرآنی در ادامه افزود: در این نشست ۳۰ نفر از مربیان  فعال و توانمند در حوزه حفظ از سراسر استان شناسایی شدند که این مربیان نیز تعداد ۷ قرآن آموز توانمند در زمینه حفظ شناسایی نموده و در این نشست حضور داشتند که ۳۰ حلقه حفظ تشکیل شد.

سیدناصر حسینی خاطرنشان ساخت: در این حلقه ها مربیان روش‌های حفظ آیات موضوعی را به حلقه تشکیل شده خودشان آموزش دادند و در ادامه هر مربی نیز ۲ فراز از طرح مسطورا را که از قبل آماده نموده بودند مفاهیم و چگونگی حفظ این آیات را برای متربیان در حلقه‌ها بیان نمودند

وی افزود: آسیب شناسی حفظ قرآن توسط حلقها نیز از دیگر مواردی بود که در این حلقه ها به بحث گذاشته شد. گفتنی است در پایان یک نفر از مربیان حلقه ها سرکار خانم ربابه عاقبتی به نمایندگی از دیگر حلقه ها نسبت به گفتمان‌سازی حفظ آیات مسطورا و همچنین آموزش روشهای آسان حفظ آیات در این حلقه‌ها پرداختند و به نظرات و پیشنهادات مطرح شده در این حلقه ها اشاره نمودند.

شایان ذکر است حجت الاسلام نوری نماینده ولی فقیه و حجت الاسلام رفیعی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سخنرانان این نشست بودند./تلاوت

 

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک