اعتکاف رجبیه در 46 مسجد شهری خراسان شمالی برگزار می‌شود
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تعداد بازدید: ۱۸۸
print

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اعتکاف رجبیه امسال در ۴۶ مسجد شهری و 83 مسجد روستایی در سطح استان برپا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: ثبت‌نام اعتکاف امسال از 27 دی آغاز و تا 4 بهمن جاری با شعار «اعتکاف معنویت تمدن ساز» انجام می شود.
وی با اشاره به برگزاری اعتکاف در 13 مسجد شهری ویژه برادران و 31 مسجد شهری ویژه بانوان، خاطرنشان کرد: تمامی برادران بالای 13 سال می‌توانند از فرصت حضور در این آیین معنوی استفاده کنند.
حجت‌الاسلام ناصر هدایتی با اشاره به برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی، اظهار داشت: باهدف ترویج فرهنگ اعتکاف و معنویت، تعداد 12 مسجد در سطح استان ویژه اعتکاف دانش‌آموزی در نظر گرفته‌شده است.
وی بابیان اینکه امسال تمهیدات لازم برای اعتکاف دانشجویی فراهم‌شده است، افزود: تعداد 4 مسجد برای استفاده قشر دانشجویی در نظر گرفته‌شده است.
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای مادران و فرزندان تصریح کرد: برای فرزندان که وابسته مادران هستند و کنار آنان هستند امکانات لازم و برنامه‌های متنوعی در فضای 4 مسجد استان برای فرزندان تدارک دیده‌شده است تا مادران بتوانند به‌راحتی به دعا و راز و نیاز مشغول شوند.
وی بابیان اینکه زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجب، از پنجم تا هفتم بهمن سال جاری (۱۳ تا ۱۵ رجب ۱۴۴۵) است، اضافه کرد: همراه‌ داشتن تلفن همراه و رایانه شخصی در مراسم معنوی اعتکاف ممنوع است.
وی در پایان گفت: متقاضیان جهت ثبت‌نام در آیین اعتکاف می‌توانند به مساجد مراجعه نمایند و ان شاء الله به‌زودی سامانه اینترنتی برای ثبت‌نام اعلام خواهد شد.
نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک