هیئات مذهبی باید کانون تبلیغ و تبیین باشند
۱۴۰۲/۰۴/۲۶ تعداد بازدید: ۹۶
print

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هیات مذهبی را کانون تبلیغ و تبیین دانست و گفت: جمع نخبگان هیاتی با عنایت به مسائل روز محتوای ارائه شده به مخاطبان در ایام محرم را مشخص کنند.

هیئات مذهبی باید کانون تبلیغ و تبیین باشند

آپلود عکس" alt="" />

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی پیش از ظهر دوشنبه در همایش راهبران تبیین که در امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: خیمه اباعبدالله همچنان پابرجا بوده و معیار تشخیص حق و باطل و نماد مبارزه با ظلم است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: دستگاه امام حسین (ع) آنقدر قدرت دارد که امام خمینی با این مکتب انقلاب اسلامی را برپا کرد و بعد در جنگ تحمیلی و فتنه‌ها با همین رویکرد پیروز شدیم.

وی با اشاره به جنگ تمدنی موجود بین اسلام و کفر، افزود: علی رغم اینکه فشارها وجود دارد اما تمدن غرب نتوانسته نام امام حسین را از زبان مردم بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی تصریح کرد: قیام امام حسین برای تبیین و تبلیغ با هدف زنده نگه داشتن اسلام بود؛ اکنون نیز با همین رویکرد باید تبلیغ صورت گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: اسلام دین گفتگو و بیان است و چه ظرفیتی بالاتر از هیأت برای بیان این موضوعات است؟ هیأت بستر را برای پذیرش حرف حق فراهم می‌کند.

وی محرم را بهترین فرصت برای بیان حرف حق اسلام دانست و افزود: هیأت کانون جهاد تبیین است لذا باید فکر کنیم که چطور مخاطب را در جهاد تبیین درگیر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی با تاکید بر اینکه روضه‌های خانگی بانوان ظرفیت ویژه برای تبیین است، گفت: بانوان باید نقش خود را در وسط میدان تبلیغ ایفا کنند؛ این افراد می‌توانند به راحتی حرف امام حسین را به راحتی به آن دختر نوجوان رساند.

وی افزود: هیأت را باید تبدیل به کانون جهاد تبیین کنیم و بدانیم کدام حرف سیدالشهدا را می‌خواهیم به مخاطب خود ارائه دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی خاطرنشان کرد: نخبگان هیأت باید دور هم نشسته و حرفی که بناست به مخاطب اعلام شود را شناسایی کنند و برای انتقال آن برنامه‌ریزی کنند.

 

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک