برترین امامان محلات و روستاهای خراسان شمالی تجلیل می‌شوند
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ تعداد بازدید: ۲۰۰
print

برترین امامان محلات و روستاهای خراسان شمالی تجلیل می‌شوند

حجت‌الاسلام مجید بداریه گفت: امامان صاحب طرح و ایده که توانسته‌اند فعالیت‌های شاخص اجتماعی را در مساجدشان ساماندهی کنند در استان شناسایی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مجید بداریه، راهیار استانی بنیاد هدایت اظهار کرد: وظیفه امام روستا تنها امام جماعت نیست؛ بلکه کمک به مردم، بررسی وضعیت و مشکلات روستا، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی مسائل و اقدام در جهت رفع مشکلات با کمک مردم در راستای ایجاد جامعه الگویی و توحیدی است.

حجت‌الاسلام بداریه افزود: هدف اصلی انبیا و اولیا الهی تربیت انسان و انسان‌سازی بوده است و تحقق این هدف جز در بستر جامعه توحیدی امکان‌پذیر نیست، ازاین‌رو انبیا و اولیا الهی و به‌تبع آن‌ها انقلاب و نظام اسلامی به دنبال ایجاد جامعه اسلامی و توحیدی هستند، جامعه‌ای که بستری مناسب برای رشد و تعالی انسان باشد و این امر مهم تنها با اخلاص و کار جهادی امامان در محلات و روستاها بر پایه مسجد امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: مهرواره اوج یکی از عملیات‌های بسیار مهم و بابرکتی بود که امسال اتفاق افتاد که هدف این مهرواره دغدغه‌مند کردن امامان برای حل مسائل و مشکلات مردم و تجربه نگاری و بیان فعالیت‌های ایشان بود که از سوی شبکه راهیاری بنیاد هدایت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات امامان محلات و روستاها با استفاده از ظرفیت بسیار خوبی که در مساجد وجود دارد توانستند طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه‌شان را باهدف ارائه الگوها و تجربیات موفق به سایر امامان و تولید محصولات آموزشی و ترویجی انجام دهند.

حجت‌الاسلام بداریه در ادامه افزود: تعداد ۱۵۰ امام روستا و محلات استان خراسان شمالی در مهرواره اوج شرکت کردند و در ۲۵ عرصه مختلف اعم از آموزشی، عمرانی، تربیتی، محیط زیستی و. .. اقدام به حل مسئله کردند که از این تعداد ۷ امام به مرحله استانی راه پیدا کردند و به‌عنوان برترین‌های مهرواره اوج مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: تعداد ۳ امام از ۷ امام برتر استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند که از افراد از اول اسفند سال جاری همراه با خانواده جهت تجربه نگاری فعالیت‌های ویژه‌شان در مشهد مقدس حضور می‌یابند و با امامان برتر استان‌های دیگر تبادل تجربه می‌کنند.

شایان‌ذکر است، تعالی شبکه امامت با تلاش در جهت گسترش دایره تبلیغ و ترویج آن برای تبدیل‌شدن به گفتمان رایج جامعه با تأکید بر حضور، مشارکت و نقش‌آفرینی حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی بخشی از اهداف و وظایف بنیاد هدایت است.

 

 

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک