بیانیه پدافند غیر عامل
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ تعداد بازدید: ۳۴۴
print

تاریخ زندگانی بشر همواره با عنصر جنگ همراه بوده است. این واقعیت به قدری ملموس و تأثیرگذار بوده که به عنوان یک پدیده اجتماعی پذیرفته شده

بیانیه پدافند غیر عامل

 

بیانیه پدافند غیر عامل

تاریخ زندگانی بشر همواره با عنصر جنگ همراه بوده است. این واقعیت به قدری ملموس و تأثیرگذار بوده که به عنوان یک پدیده اجتماعی پذیرفته شده و جامعه شناسان بخشی از حتقیقات خود را پیرامون آن و تأثیرات عمیقی که بر زندگانی انسانها می گذارد اختصاص داده اند. بر همین اساس انسانها عامل دفاع را در سطوح مختلف مورد استفاده قرار داده و واژه پدافند به عنوان یک اصطلاح گویا برای دفاع در ادبیات امروز تعریف شده است و در یک دید کلا و در دو بخش پدافند عامل و غیرعامل تعریف گردیده است. در این راستا پدافند غیرعامل با توجه به خوی تجاوزگرایانه، زیاده طلبانه و سیری ناپذیر استکبار جهانی، به یک اصل مهم، حیاتی و بسیار تعیین کننده تبدیل شده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیچیدگی درنوع تسلیحات بکارگیری شده برسرعت جنگ و اثرات مخرب و نامطلوب آن به شدت افزوده شده است و چنانچه کشوری نتواند در طرح ریزی و اجرای موفق این نوع از پدافند به گونه ای که هرگونه تفکر سلطه طلبانه را خنثی نماید، عمل کند به طور قطع حیات سیاسی و اقتصادی و.... خود را به مخاطره انداخته و زمینه اضمحلال خویش را فراهم آورده است.

 تجارب حاصل از هشت سال دفاع مقدس موید این امر است که دشمن مهاجم برای درهم شکستن اراده ملت و نابودی توان اقتصادی و زیرساختهای اساسی و از همه مهمتر توان نظامی کشور، عمده توجه خود را صرف شناسایی و بمباران و انهدام مراکز حیاتی و حساس می نماید و پدافند غیرعامل یکی از بهترین و مطلوبترین راهکارها برای خنثی سازی می باشد.

 

 فلذا با عنایت به موارد فوق الذکر این اداره کل  آمادگی خود را در جهت همکاری در تمام زمینه های پدافند غیر عامل در حوزه فرهنگی اعلام می دارد و در انتها با تبریک  هفته پدافند غیر عامل این هفته را  زمانی مناسب  در جهت  همکاری و هم افزایی مجموعه های فعال در عرصه فرهنگی می دانیم.

 


کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک