کمپ بین‌المللی تیم ملی کوراش در بجنورد گشایش یافت
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ تعداد بازدید: ۱۵۵
print

کمپ بین‌المللی تیم ملی کوراش، با حضور رییس فدراسیون ووشو و رییس انجمن کوراش کشور، روز دوشنبه در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی گشایش یافت.

کمپ بین‌المللی تیم ملی کوراش در بجنورد گشایش یافت

 معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در حاشیه آیین افتتاح این کمپ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله نخست ساخت این کمپ بین المللی از سال ۹۸ با اعتبار سه میلیارد ریال با بهسازی سالن سابق کاراته استان در مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد آغاز شد.

محمد بروحی افزود: این کمپ با زیربنای ۶۰۰ متر مربع، دارای بخش اداری و سکوهای تماشاچیان است که قابلیت میزبانی ملی از اردوی دیگر رشته های موازی کوراش را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی مهد کوراش کشور است، خاطرنشان کرد: تاکید فدراسیون ووشو بر این است که سرمایه گذاری ها باید در مناطق برخوردار و دارای ظرفیتی ورزشی انجام شود به گونه ای که جودوکاران و کوراشکاران استان با درخشش در بازی های جهانی و آسیایی نشان داده اند دارای ظرفیت و توانمندی های بالقوه ای در این رشته ورزشی هستند.

بروحی با بیان اینکه کمپ بین المللی کوراش محلی مناسب برای برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی است، تصریح کرد: مرحله بعدی این طرح ساخت هتل و خوابگاه های وررزشی در مجموعه ورزشی علیدخت است که با سفر رییس انجمن کوراش و رییس فدراسیون ووشو، اعتباری برای این امر نیز در نظر گرفته می شود.

خراسان شمالی به دلیل رونق کشتی سنتی باچوخه، یکی از قطب های اصلی ورزش های رزمی از جمله کوراش و جودو در کشور است و تاکنون قهرمانان زیادی را به کشور معرفی کرده است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۴۱ هیات ورزشی در این استان فعالیت دارند.

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک