تکمیل سالن ورزشی ۶ هزار نفری بجنورد ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ تعداد بازدید: ۱۶۹
print

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: امسال ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سالن ۶ هزار نفری بجنورد تخصیص یافته اما این مجموعه ورزشی برای تکمیل نیازمند ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

تکمیل سالن ورزشی ۶ هزار نفری بجنورد ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

 کوروش بهادری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران، تکمیل پروژه های ورزشی نیمه‌تمام را از سیاست های دولت خواند و اظهار داشت: این پروژه ورزشی با ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که پوشش سقف این سالن، با تامین اعتبار ملی ۹۰ میلیارد ریالی و اعتبار استانی ۵۰ میلیارد ریالی تا پایان امسال انجام می گیرد.

وی ساخت و تکمیل هتل ورزشی بجنورد با طرفیت اسکان ۳۵۰ نفر در پنج طبقه را از دیگر پروژه های مهم استان برشمرد و افزود: اجرای این طرح ورزشی از سال گذشته با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است که با تخصیص به موقع اعتبار امیداوار هستیم تا سال ۱۴۰۰ آماده بهره برداری شود.

بهادری با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۲ سالن ورزشی در استان به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد:  برای تکمیل سالن سنگنوردی شیروان تاکنون ۱۶ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است که برای تجهیز این سالن به دیواره های سرعت و صخره نوردی نیازمند ۳۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر هستیم.

وی با اشاره به جانمایی ها برای محل جدید خوابگاه ورزشی بجنورد، یادآور شد: خوابگاه ورزشی سابق که در محل تخت ارکان بجنورد، ساخته شده بود، به دلیل دوری از شهر و عدم نظارت دقیق مورد تخریب قرار گرفته است، به گونه ای که هم اکنون با ورود استانداری و با توجه به ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور، قرار شده این پروژه ورزشی در داخل شهر ساخته شود.

بهادری با اشاره به اینکه در استان ۶ طرح ورزشی برای بانوان ساخته شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۱۰۰ سالن ورزشی در استان به صورت مشترک بین آقایان و بانوان مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به تحویل استخر کوثر به هیات ورزشی شنای استان گفت: عدم نظارت اداری باعث آسیب های زیادی به این استخر شده است که هم اکنون تعمیر و بازسازی آن از محل اعتبارات اداره ورزش و جوانان بجنود در دست اقدام است و به زودی به هیات شنای استان واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه طرح هایی برای دوچرخه سواری بانوان به مجمع مشورتی بانوان استان، اظهار داشت: تدابیری برای دوچرخه سواری بانوان مرکز استان در محل فرودگاه بجنورد در نظر گرفته شده است که در گرو اجرای تعهدات شهرداری بجنورد است.

بهادری با اشاره به تکمیل پیست اسبدوانی روستای باغلق در بخش جرگلان، گفت: مانعی برای برگزاری مسابقات در این پیست اسبدوانی وجود ندارد ولی برای تکمیل خدمات جانبی و انشعابات این پیست که ۳ کیلومتر با نزدیکترین روستا فاصله دارد، باید اعتبار منظور شود.

پرداخت بیش از ۸ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به حوزه ورزش 

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در مرحله نخست پرداخت تسهیلات کرونایی هشت میلیارد ریال تسهیلات به ۸۲ مجموعه ورزشی استان تعلق گرفته است.

محمد بروحی افزود: در مرحله دوم نیز ۹۰ مجموعه ورزشی برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارآ ثبت نام کرده اند، که در این مرحله به هریک از افراد مشمول حداقل ۱۶۰ میلیون ریال و برخی از مجموعه های ورزشی که حوزه وسیعی دارند، تا ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به عدم استقبال مردم از باشگاهها بعد از بازگشایی ها، افزود: بعد از بازگشایی تنها ۳۰ درصد از اماکن ورزشی مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است.

خراسان شمالی ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب ۴۹ هیات ورزشی فعال هستند.

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک