فرزندتان میوه مصرف نمی‌کند؟ این راه‌حل را بخوانید
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ تعداد بازدید: ۲۱۱
print

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین تشویق کردن فرزندانشان به مصرف خوراکی‌های سالم، میوه و سبزیجات است. تشویق کودکان و نوجوانان به این کار ممکن است کمی سخت برسد اما ناممکن نیست.

فرزندتان میوه مصرف نمی‌کند؟ این راه‌حل را بخوانید

 یک مطالعه جدید نشان داد که دانش‌آموزان دبیرستانی به اندازه کافی میوه و سبزی مصرف نمی‌کنند. اگر مشاهده کرده‌اید که نوجوان شما غذاهای فرآوری شده مانند چیپس، سیب زمینی، ناگت مرغ یا غلات و نوشیدنی‌های شیرین را به صورت مداوم مصرف می‌کند بدانید که این فقط مشکل شما نیست و خیلی از والدین در این زمینه گلایه دارند. بر اساس گزارشی که نهادهای علمی منتشر کرده‌اند مدت‌ها پیش از شیوع همه‌گیری ما با این مسئله مواجه بوده‌ایم.

دستورالعمل های رژیم غذایی توصیه می‌کند که دختران ۱۴ تا ۱۸ ساله باید هر روز حداقل معادل ۱۵ گرم میوه و ۲۵ گرم سبزی مصرف کنند و پسران در این بازۀ سنی نیز باید حدود ۲۰ گرم میوه و ۳۰ گرم سبزی مصرف کنند. اما گزارش‌های جدید حاصل از بررسی ۱۳ هزار دانش‌آموز دبیرستانی در ایالات متحده نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ فقط حدود ۷ درصد از دانش‌آموزان توصیه‌های مربوط به مصرف روزانۀ میوه را جدی گرفته‌اند و فقط ۲ درصد از آن‌ها توصیه‌های مربوط به سبزیجات را برآورده کرده‌اند.

محققان معتقدند که درصدهای واقعی مصرف میوه و سبزی حتی می‌تواند از این هم کمتر باشد زیرا دانش‌آموزان ممکن است مقدار میوه و سبزیجاتی را که در واقع خورده‌اند بیش از اندازه واقعی تخمین زده باشند. مطالعات سال ۲۰۱۳ نیز نتایج مشابهی را نشان می‌دهد پس می‌توانیم ادعا کنیم که عادات غذایی نوجوانان قبل از بروز همه‌گیری دچار اختلال بوده است. یکی از دلایل این مسئله فراوانی و دسترس‌پذیری آسان مواد غذایی ناسالم و ارزان در مناطق خاص است.

اما اکنون که خانواده‌ها وقت بیشتری را در خانه با هم می‌گذرانند، فرصت‌های جدیدی برای رسیدن به یک رژیم غذایی سالم وجود دارد. در اینجا پنج نکته از متخصصان تغذیه آورده شده است.

۱- ارزان‌ بخرید؛ همیشه بخرید

مسائل مالی یکی از معضلات اصلیِ بسیاری از خانواده‌ها در دوران همه‌گیری بوده است و به همین خاطر تهیه سبزیجات و خصوصاً میوه یک معضل اساسی است. اما می‌توان روش‌هایی را پیدا کرد که متناسب با بودجه خانواده میوه و سبزی نیز تهیه کرد. برخی از میوه‌ها مانند سیب که هم دوام بیشتری دارند می‌توانند گزینۀ خوبی برای خرید عمده باشند که ارزان‌تر تمام شوند. همچنین خرید میوه‌هایی که اصطلاحاً مجلسی نیستند گزینۀ دیگری است که می‌توان با قیمت کمتر میوه را تهیه کرد. آنچه مهم است تأمین مواد غذایی بدن است حتی اگر ظاهر میوه چندان دلچسب نباشد.

  • - منبع: ایرنا زندگی
نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک