نقش آفرینی در جهاد تبیین تمرینی برای تسلیم محض بودن ما در دوران ظهور است
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ تعداد بازدید: ۶۶
print

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تمرینِ گوش به فرمان بودن در برابر امر ولی باید از همین دوران غیبت آغاز شود و یکی از مهمترین آزمایش‌ها و تمرین‌ها همین فرمان جهاد تبیین و جهاد فرزندآوری است که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند.

نقش آفرینی در جهاد تبیین تمرینی برای تسلیم محض بودن ما در دوران ظهور است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست تبیینی مسئولان هیئات مذهبی که در مشهد مقدس و در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: اگر می خواهیم فعل و قول و تقریر امام معصوم (ع) بهره ببریم باید بدانیم که هر حرکت امام معصوم (ع) مغایر مسیر الهی و از طرف خداوند نیست و این مسئله را مایی که دوران غیبت را درک کرده ایم می فهمیم اما آنهایی که در دوران قیام اباعبدالله الحسین حضور داشتند و ایشان را به دلایل مختلف یاری نکردند، نفهمیدند حتی افرادی مانند محمد بن حنفیه.

اگر امروز در مکه و مدینه ای که پیغمبر (ص) در دوران حیات مبارکشان اعلام نمودند: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» می بینیم اذان از مأذنه ها و گلدسته های مساجد پخش می شود و اشهد ان علیا ولی الله گفته نمی شود، ولی در شام امروزی تمام گلدسته ها اذانهایی با ذکر «اشهد ان علیاً ولی الله» پخش می شود این است که پیام کربلا و تهضت عاشورا به وسیله زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) به آنها رسد و سیاست های بنی امیه را نابود کرد.

برخی از اهداف قیام اهل بیت (ع) در طول تاریخ روشن می شود؛ اما لزوماً همیشه این گونه نیست، بنابراین ما  موظیم  که نسبت به قیام اهل بیت (ع) و تصمیمات آنها تسلیم باشیم.

ما باید یاد بگیریم که در مقابل قول و فعل و تقریر امام (ع) تسلیم باشیم که اگر امام  (عج) ظهور کردند، در مقال  ایشان نایستیم و اِن قُلت نیاوریم ، کما این که امروزه با سبک زندگی و رفتارها و کردارهایمان و حتی نوع برگزاری مجالس مان در هیئات مذهبی خواسته یا ناخواسته در مقابل فرمان اهل بیت (ع) ایستاده ایم.

تمرین این مسئله باید از همین دوران غیبت و در گوش به فرمان بودن به فرامین نایب برحق امام زمان (عج) یعنی مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) آغاز شود و یکی از مهمترین آزمایش‌ها و تمرین‌ها همین فرمان جهاد تبیین و در ادامه آن فرزندآوری است که حتی خیلی از بچه حزب اللهی ها هم در اطاعت کردن می لنگند و در فرزندآوری رغبتی نشان نمی دهند.

سلمان فارسی نمونه بارزی از تسلیم محض بودن در برابر امر ولی بود که حتی در قدم برداشتن پست سر پیامبر (ص) هم این مسئله را رعایت می کرد تا جایی که پیامبر (ص) فرمودند: «سَلمانُ مِنّا اَهلَ البَیت»

یکی از مهمترین اقدامات و حرکت های امام رضا (ع) هجرت و قبول کردن ولیعهدی مأمون بود که عده‌ای با این مسأله مخالفت کردند و امام رضا (ع) را زیر سؤال بردند و در تسلیم محض بودن در برابر قول و فعل و تقریر امام (ع) لنگ می‌زدند.

در تصمیم امام رضا (ع) برای هجرت و قبول ولایت عهدی مأمون اهدافی وجود داشت که برخی آن را نمی‌فهمیدند که یکی از آنها رویارویی با مردم به صورت حضوری در مسیر هجرت و نشر روایتهای پیغمبر (ص) بین جامعه دینی بود.

با تأسی از هجرت و اقدام علی بن موسی الرضا(ع) دو بار امام زادگان قیام و هجرت کردند و به سوی ایران آمدند تا مکتب تشیع را در ایران مستحکم‌تر کنند و این گونه است که به برکت همین هجرت ها ایران تنها حکومت صد در صد شیعی در دنیا است در حالیکه این مسأله را در عراق که مدفن بسیاری از ائمه و امام زادگان است نمی‌بینیم.

که این مسأله به ما آموخت که اگر می‌خواهم از حکومت‌های ظالم خلاص شویم باید عده‌ای مجاهدانه حرکت کنند، هجرت و قیام کنند و اگر لازم شد در این مسیر گرفتار شوند تا مکتب تشیع و دین مبین اسلام ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب گفت: نگاه به اهل بیت (ع) این است که برای قرار گرفتن در ذژ مستحکم اسلام و دنبال کردن و رسیدن به حکومت مهدوی و  ظهور امام زمان(عج) تنها دعا کردن لازم نیست؛ بلکه باید اقدام کنیم و در غیبت امام (عج) پشت سر ولی فقیه‌مان باشیم و برای تسلیم محض بودن در برابر اوامر امام عصر(عج) تمرین کنیم که اقدامات مجاهدان دوران دفاع مقدس و مجاهدت‌های مدافعان حریم و حرم از جنس همین تمرین‌ها بود.  

امروز فرمان جهاد تبیین صادر شده است و همان‌طور که می بینیم دشمن در مسئله حجاب برخی جوانان ما را گرفتار کرده است، آیا حاضریم به فرمان ولی به خط شویم و به میدان بزنیم و با جهاد تبیین از این گذر سخت عبور کنیم که در این مسئله و مسائل دیگر من جمله مسائل اقتصادی نقش جوانان و نوجوانان اهمیت بسزای دارد که باید مورد توجه همه قرار بگیرد.

 

 

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک