فعالیت ۱۰ مؤسسه قرآنی در شهرستان اسفراین
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ تعداد بازدید: ۹۰
print

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین گفت: در حال حاضر ۱۰ مؤسسه قرآنی در شهرستان اسفراین فعالیت می‌کنند

 حجت‌الاسلام علی رضایی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ مؤسسه قرآنی در شهرستان اسفراین فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ۲۳ خانه قرآنی نیز در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۰ خانه روستایی و ۳ خانه شهری است.

وی با بیان اینکه در خانه‌های قرآنی اقدامات تخصصی قرآن انجام نمی‌شود، اضافه کرد: مباحث تخصصی در مؤسسات قرآنی آموزش داده می‌شود که آموزش مفاهیم تا سطح ۴ و قرائت تا سطح ۸ است.

حجت‌الاسلام رضایی با تأکید براینکه ۵۰ درصد مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان اسفراین در مکان استیجاری فعالیت می‌کنند، افزود: در دوران کرونا برخی از این مؤسسات قرآن تعطیل شدند اما این تعطیلی موقت بود و تعطیلی کامل در این شهرستان وجود نداشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین با اشاره به اینکه بیشتر مربیان قرآنی شهرستان اسفراین دارای بیمه هستند، ادامه داد: وضعیت اقدامات قرآنی در شهرستان رو به بهبود است و تلاش می‌شود که شرایط بهتری برای فعالیت جامعه قرآنی شهرستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در اداره تبلیغات اسلامی اسفراین پیش از شروع جلسات یکی از همکاران قرائت قرآن را انجام می‌دهند، اضافه کرد: در سال جاری تاکنون یکبار ختم قرآن در همین جلسات انجام شده است و در حال ختم دوم قرآن هستیم.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه رابط قرآنی در ادارات مختلف شهرستان را فعال کرده‌ایم، افزود: تاکنون ۲۰۰ جلسه فاخر قرآنی در شهرستان برگزار شده است و به دنبال افزایش کمی و کیفی این جلسات هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین در پایان با تأکید براینکه جلسه قاریان جوان در شهرستان اسفراین حتی در دوران کرونا نیز تعطیل نشد، افزود: به برکت این جلسات حافظان قرآن زیادی تریبت شده‌اند و از همین جهت اهمیت جلسات قرآنی بسیار زیاد است.

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک