دوره آموزشی سبک زندگی با محوریت حیا ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ تعداد بازدید: ۸۴
print

دوره آموزشی سبک زندگی با محوریت حیا ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد

دوره آموزشی سبک زندگی با محوریت حیا ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، دوره آموزشی سبک زندگی با «محوریت حیا» با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل موسوی از اساتید حوزه خانواده ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در این نشست عنوان کرد: با وجود پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیاری که در سال‌های گذشته برای کشورمان محقق شده است؛ اما باید نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی حساسیت بیشتری به کار گرفت.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی در واقع مجموعه‌ای از ناهنجاری‌هایی است که در جامعه وجود دارد و می‌تواند رنج‌ها و چالش‌های روانی، جسمی و یا مادی بر افراد وارد کند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود:
 ناهنجاری‌های رفتاری به وجود آمده در جامعه همان آسیب‌های اجتماعی است که پیامدهای نامطلوبی دارد و باعث می‌شود روند عادی جامعه دچار به هم ریختگی و آشفتگی شود.

وی اظهار کرد: از منظر جامعه‌شناسی اگر بخواهیم ببینم که چه چیزی در ساختار کلان جامعه نقش دارد، درمی‌یابیم که این خانواده است که به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی این نقش را به عهده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی  با بیان اینکه خانواده به عنوان یک کانون پیشرفت و موفقیت در جامعه به شمارمی‌رود، تصریح کرد: این در حالی است که در دنیای کنونی خانواده به عنوان یک نهاد مهم و اساسی در سطح جامعه همواره در حال تغییر و دگرگونی بوده است و از این‌رو هرچه بتوان در مراقبت از کانون خانواده و حفظ پایه‌های آن اقدام کرد به همان اندازه می‌توان آثار و نتایج مثبت آن را در سطج جامعه مشاهده کرد.

وی ادامه داد: در واقع یک رابطه دوسویه بین خانواده و جامعه وجود دارد که با انسجام و پیوستگی اجتماعی این نقش‌ها در سطوح مختلف جامعه محکم‌تر می‌شود، خانواده یک نهاد بنیادی در جامعه است که که با برطرف کردن نیازهای اساسی آن به بقای نظم اجتماعی کمک شایانی می‌کند از همین رو پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی خود، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیق و سقوط به ورطه نابودی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خاطرنشان کرد: بررسی شیوه­‌های تربیتی والدین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فراهم کردن تمهیدات پیشگیرانه، تقویت ارتباط‌­های عاطفی میان اعضای خانواده و توجه به ارزش‌های اخلاقی و معنوی در زندگی از راهکارهای تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و در کل دولت باید مشکلات و خلاهای قانونی و حتی قوانین مزاحم در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و برای رفع آن با بهره‌گیری از نظر متخصصان امر چاره‌جویی کند.

وی افزود: با این وصف می‌توان گفت آنچه در کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد، تحکیم بنیان خانواده‌ است. از همین رو راهکارهای تقویت بنیان خانواده را باید در دستور کار قرار داد.

شایان ذکر است در این دوره مهارتهای مدیریت بحران در خانواده و راه حل های مواجهه با آن آموزش داده شد.

 

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک