حضور مبلغان توانمند در بین معتکفین ضروری است
۱۴۰۱/۱۱/۰۹ تعداد بازدید: ۸۱
print

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: حضور مبلغان توانمند و باتجربه در بین معتکفین برای مباحث عبادی، معنوی ،اخلاقی و بصیرتی ضروری است.

حضور مبلغان توانمند در بین معتکفین ضروری است

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری ، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد امروز د در جلسه ستاد اعتکاف استان که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و نهادهای مرتبط در سالن جلسات دفتر امام‌جمعه بجنورد برگزار شد اظهار داشت: اعتکاف برترین عبادت است و پیامبر اسلام (ص) وقتی به دهه آخر ماه مبارک رمضان می‌رسیدند به مسجد می‌رفتند و معتکف می‌شدند.

 وی خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از طولانی‌ترین عبادات است که اسلام به آن سفارش کرده است و بهترین فرصت برای خودسازی و آماده شدن برای ماه رمضان و میهمانی خداست.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه افزود: برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی مبلغان و مداحان برای حضور در بین معتکفین می‌بایست به‌صورت متمرکز توسط سازمان تبلیغات اسلامی صورت بگیرد تا وقت معتکفین خیلی گرفته نشود و بتوانند به عبادت و رازونیاز با خداوند متعال بپردازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری در پایان تأکید کرد: اعتکاف یک اجتماع و مراسم دینیِ سفارش شده است و کاملاً مردمی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه امروز جامعه نیاز به تبیین و روشنگری دارد، نباید در اعتکاف حس شود که این یک اجتماع حاکمیتی است.

 در ادامه حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به حول و قوه الهی شرایط مناسبی در مساجد استان برای برگزاری اعتکاف وجود دارد و تعداد 148 مسجد در حال ثبت نام معتکفین هستند که از این تعداد 40 مسجد مربوط به شهرها است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دینی بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه قشر نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: در بین مساجد شهری استان تعداد 5 مسجد به‌عنوان مساجد برگزارکننده اعتکاف دانش‌آموزی انتخاب‌شده‌اند و دانش آموزان با شرکت در این مراسم معنوی با راه بندگی و شناخت معبود بیشتر آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خواست نهایت همکاری با دانش آموزان معتکف صورت پذیرد.

وی همچنین اشاره کرد: سامانه اعتکاف به آدرس http://etekaf.tebyan-boj.ir/ برای ثبت‌نام معتکفین طراحی و راه‌اندازی شده است تا مردم ولایتمدار خراسان شمالی بدون نیاز به مراجعه حضوری به مساجد و ادارات تبلیغات اسلامی، بتوانند ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: از سخنرانان برجسته و مبلغان بومی برای حضور در بین معتکفین دعوت به‌عمل‌آمده و هماهنگی‌های لازم برای حضور قاریان، مداحان و ادعیه خوانان برای اجرای برنامه‌های مذهبی انجام‌شده است.

وی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اعتکاف خواست نهایت همکاری را با ستاد اعتکاف استان داشته باشند تا شاهد هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم معنوی در سرتاسر استان باشیم.

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک