تشکل‌های مردمی پیشرانان حرکت نظام اسلامی‌اند
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ تعداد بازدید: ۸۲
print

تشکل‌های مردمی پیشرانان حرکت نظام اسلامی‌اند

 حکمرانی مردمی به معنی استفاده از تشکل‌های منسجم و حمایت از آن‌ها برای سریع‌تر، دقیق‌تر، عمیق‌تر و مؤثرتر شدن کارها در جامعه است.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در جلسه شورای عالی مسئولان هیئات مذهبی خراسان شمالی که روز پنج‌شنبه هشتم اردیبهشت سال جاری در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: نباید از تشکیل تشکل‌های مردمی بهراسیم و آن چیزی که آسیب جدی است، تشکیل نهادها، سازمان‌ها و ساختارهایی است که در حوزه حکومتی دست و پاگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردمی هرچه منسجم‌تر و متعدد و متناسب با اقتضائات تخصصی خودشان تشکیل شوند مؤثر و سودمند هستند؛ به‌شرط آنکه شرح وظایف، مسئولیت‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌های هر تشکل شورای مردمی مشخص باشد تا وقت تلف نشود و به بیراهه ختم نشود و تقابل و تعارضی پیش نیاید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: شورای عالی مسئولان هیئات مذهبی یک شورای اندیشه‌ورز برای به تعالی رساند کار هیئات مذهبی است و می‌تواند به‌صورت جدی و عملیاتی دغدغه‌ها و مسائل هیئات را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: از اهداف تشکیل شورای عالی مسئولان هیئات مذهبی، استفاده توأمان از تجربه پیش‌کسوتان و پیر غلامان هیئات مذهبی و توان بالقوه جوانان هیئتی با اقتضائات و مسائل روز البته به‌دوراز انحراف است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی افزود: نگاه سازمان تبلیغات اسلامی به مسئله هیئت یک نگاه تشکل پیش برنده و مؤثر است و این نگاه برگرفته از نگاه مقام معظم رهبری است؛ چراکه سخنان مهم ایشان عموماً در جمع مداحان و پیش‌کسوتان هیئات مذهبی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: پیگیری مسائل، مشکلات و برنامه‌ریزی برای بهتر برگزار شدن و کم آسیب تر شدن مجالس هیئات مذهبی ازجمله مطالبات سازمان تبلیغات اسلامی از شورای عالی مسئولان هیئات مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: رویکرد هیئات مذهبی نباید تنها اجرای مجالس عزاداری و جشن موالید اهل‌بیت (ع) باشد؛ بلکه هیئت مذهبی در تراز انقلاب اسلامی باید در همه مسائل کشور به‌ویژه مسائل اجتماعی مانند سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی تأثیر گزار باشد.

وی افزود: باید نوجوان و جوانان در هیئت مذهبی طوری تربیت شوند که به همان اندازه که در مجالس هیئت ایثار و فداکاری از خود نشان می‌دهند، در مسائل و مشکلات کشور و پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری هم ازخودگذشتگی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در پایان گفت: هیئت مذهبی کانون باید جهاد باشد، بدان معنا که در زمینه‌های مختلف اعم از تولید، اشتغال، امیدآفرینی، جهاد تبیین، بیانیه گام دوم و خانواده طرح و برنامه مؤثر داشته باشد.

گفتنی است شورای عالی مسئولان هیئات مذهبی به‌عنوان بالاترین مرجع نظارتی هیئات مذهبی در هر استان محسوب می‌شود و باهدف نظارت کلان بر جریان هیئات و عملکرد شورای هیئات مذهبی استان تشکیل‌شده است.

 
نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک