آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
۱۴۰۱/۰۲/۱۵ تعداد بازدید: ۷۲
print

آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

 رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم صبح روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، سید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم صبح روز جمعه ۲۳ اردیبهشت، ساعت ۱۰ صبح با حضور تعداد ۸۳ نفر از حافظان قرآن کریم در محل دانشگاه علوم قرآنی بجنورد برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم باهدف شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان همه‌ساله در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود که امسال تعداد ۶۰ نفر خواهر و ۲۳ نفر برادر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

سید ناصر حسینی افزود: این آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و جای نگرانی برای سلامت شرکت‌کنندگان نیست و شرکت‌کنندگان می‌بایست کارت ورود به جلسه خود را از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۲ اردیبهشت‌ماه از سایت تلاوت به نشانی www.telavat.ir دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و هشت‌صد نفر در استان خراسان شمالی به‌صورت تخصصی در زمینه حفظ قرآن کریم فعالیت دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بابیان اینکه استان خراسان شمالی دارای استعداد‌های بسیار درخشانی در زمینه حفظ قرآن کریم است، یادآور شد: به افرادی که در آزمون‌های کتبی و شفاهی حدنصاب نمره لازم را کسب نمایند مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم اعطا می‌شود.

وی عنوان کرد: این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم و با اعطای مدارک هم‌طراز دیپلم تا دکترا برگزار می‌شود و مدارک این آزمون پس از کسب حدنصاب امتیازات لازم توسط شرکت‌کنندگان، با امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطاء می‌شود.

سید ناصر حسینی در پایان خطاب به شرکت‌کنندگان این آزمون گفت: به همراه داشتن کیف‌دستی، جزوه، قرآن، موبایل، تبلت و ساعت مچی در محل آزمون ممنوع است و شرکت‌کنندگان می‌بایست مداد سیاه نرم، پاک‌کن، مدادتراش و خودکار آبی به همراه داشته باشند.

 

 

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک