رسالت روحانیت در جهاد تبیین «هدایت‌گری» و رسالت مردم «تبیین‌گری» است
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ تعداد بازدید: ۴۴۱
print

رسالت روحانیت در جهاد تبیین «هدایت‌گری» و رسالت مردم «تبیین‌گری» است

 

 

حجت الاسلام و المسلمین «روح الله حریزاوی»، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی صبح روز یک شنبه (14 فروردین ماه) در گردهمایی مبلغان، روحانیان و ائمه جماعات خراسان شمالی بر ضرورت اهمیت جهاد تبیین تأکید کرد و با بیان اینکه امروز رسالت ما تبیین است، گفت: البته که تبیین هم نیازمند آموزش است.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبیین و تبلیغ در طول ادیان همواره برقرار بوده، اما اکنون تفاوت دارد، اظهارداشت: امروز ما در مقابل یک جنگ ترکیبی هستیم و دشمن بدون ریختن حتی یک قطره خون از سربازان خود، تلاش می کند خون و حتی اعتبار ما را بریزد.

 

وی به محورهای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: اولین محور تبیین پیشرفت ها و آسیب های پیش رو انقلاب، دومین محور تبیین مبانی اندیشه انقلاب اسلامی و آخرین محور تبیین آفت های انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه یکی از آفت های انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره داشته اند، جریان عدالت خواهی است، تأکید کرد: سررشته جریان عدالت خواهی باید در دستان روحانیت باشد.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جریان عدالت خواهی نیاز به صیانت دارد، بر صیانت و حمایت از اخلاق سیاسی هم تأکید کرد و افزود: روحانیت باید در این حوزه ها پیش قدم باشد.

 

وی البته خواستار حضور آحاد جامعه و مردم در تبیین گری شد و با اشاره به اینکه در جهاد تبیین هدایت گری بر عهده روحانیت است و تبیین گری بر عهده مردم، ادامه داد: همه مردم باید تبیین گری کنند و ما ایستاده ایم تا مردم تبیین کنند.

 

 حجت الاسلام حریزاوی در خصوص راهبردهای جهاد تبیین هم گفت: ما در جهاد تبیین بنر نمی زنیم بلکه حرف حساب می زنیم؛ در جهاد تبیین پول خرج نمی کنیم بلکه فکر خلق می کنیم و در نهایت اکانت فیک نمی سازیم بلکه مخاطب کُنشگر، آگاه و حقیقی تربیت می کنیم.

 

گردهمایی مبلغان، روحانیان و ائمه جماعات مساجد با حضور «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» نماینده ولی فقیه و «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی در شبستان امامزاده سید عباس بن جعفر علیه السلام بجنورد برگزار شد.

 

 

نظرات

 نام:
 *نظر:

کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک