بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی درباره پدافند غیرعامل
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ تعداد بازدید: ۱۴۶
print

دشمن به‌دنبال تضعیف ارزش‌های دینی و اعتقادی جامعه اسلامی ایران است

 بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی درباره پدافند غیرعامل

 بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی درباره پدافند غیرعامل

در حال حاضر دشمن به‌دنبال تضعیف ارزش‌های دینی و اعتقادی جامعه اسلامی ایران است، دشمنان به‌دنبال جایگزینی فرهنگ غرب در ایران و خدشه‌دار کردن ارزش‌های دینی در کشور هستند.

ابزار دشمن در این جنگ نرم علیه کشور ما مدیریت افکار عمومی است و ما باید در برابر این توطئه دشمن هوشیار باشیم.

پدافند غیرعامل در راستای خنثی سازی فعالیت های تخریبی و بازدارنده دشمن است و کاهش آسیب پذیری را به همراه دارد

پدافند غیر عامل یکی از ضروریات و نیازهای جامعه اسلامی است و در این پدافند تمام نهادها و نیروها و سازمان ها حتی مردم عادی نقش موثری را می توانند ایفا نمایند.

 

پدافند غیرعامل مجموعه از اقدامات و طرح هایی است که به دفاع غیرمسلحانه با وسایل ساده و حتی المقدور بدون نیروی انسانی درباره ارتقای سطح آمادگی باز می‌گردد و به اعتقاد بسیاری این امر هنوز در بین برخی اقشار جامعه به خوبی نهادینه نشده و برای ترویج این اصل مهم می بایست اقدام کرد.

سیاست های پدافند غیرعامل از یک‌سو توان دفاعی را در زمان بحران ارتقا می بخشد و از سوی دیگر باعث کاهش بحران و بازسازی آسیب در کمترین زمان می‌شود، اما در این بین باید دانست که دشمن از هر ترفندی برای ایجاد بحران در جامعه استفاده می‌کند

عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های مورد نیازمردم است، نگاه زیر ساختی به مقوله پدافند عامل نیازمند اقدامات فرهنگی و فرهنگ سازی است .

یکی از نیازهای ضروری نظام مقدس جمهوری اسلامی، توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد پدافند غیر عامل است که باید نسبت به این موضوع هوشیار بوده و به اجرایی کردن سطح جامعه و گفتمان سازی کردن بین مردم اقدامات لازم انجام شود.

گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل تحقق تدابیر و فرامین رهبر معظم انقلاب درباره این موضوع می باشد.

اداره کل تبلیغات اسلامی هم در این راستا با تمام قوا و با استفاده از ظرفیت های موجود خود اعم از هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی، موسسات قرآنی، کانون مداحان، شبکه تبلیغی، بانوان فرهیخته و. می تواند با ساماندهی امور فرهنگی، فعالیت های پدافند غیرعامل را نهادینه کند تا از این حالت تشریفاتی کنونی خارج و به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.


کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می باشد.استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلا مانع است.
طراحی ، تولید و پیاده سازی پرتال : شرکت توسعه فناوری اطلاعات اینتک